soldenburg.reismee.nl

Thailand 18/06/11

Liggend in mijn bed in de nachttrein naar Changmai, begin in eidenlijk met schrijven. De vlucht naar Thailand was erg lang, maar is gelukkig goed verlopen en dat is het belangrijkste. Vanuit de lucht was het weer al vrij zonnig, om 10 uur thaise tijd geland en al erg benauwd. Bij het vliegveld zijn we opgehaald door de reisorganisatie en gelijk vetrokken richting de stad. Dit was niet gemakkelijk want we troffen meteen de traficjam aan (fille). Eenmaal aangekomen bij de wijk van bestemming, kon ik niet geloven dat ons hotel hier zou zitten. Het drukste gedeelte van Bangkok, op een markt, tussen de lokale bevolking. Met koffers en al moesten we door smalle straatjes heen waar ik echt mijn ogen uit keek. 4 man op elkaar gestapeld die in een lade van een kast lagen te slapen, overal vloog het eten om je oren, en de rioleringen waren overal open..en jahoor..tussen deze troep zat echt ons hotel, Villa chacha. Geloof het of niet, maar het was er supergezellig, een mooie kamer, zwembad en heel goed eten. We hebben erg moeten wennen aan de hitte in dit land en zijn daarom gelijk het zwembad in gegaan en richting de avond hebben we een rondvaart op het water gedaan. Na meteen al zn drukke en indrukwekkende dag was ik zeker toe aan een goede stevige maaltijd, mn eerste thaise gerecht; Pad thai, ik heb mijn vingers er bij afgelikt, werkelijk waar verukkelijk!

Moeilijk en bijna niet bij te houden wat mij deze dagen en weken allemaal is overkomen. En daardoor eigenlijk weinig tijd gehad om mijn dagboek secuur iedere avond bij te houden! Ik lig nu in een strandhuisje op het eiland Koh Samui. de 21 daagse rondreis is erg snel gegaan en we hebben ontzettend veel gezien. Helemaal aan het begin van de rondreis hebben we prachtige wandelingen gemaakt richting de watervallen, waar we gezwommen hebben terwijl de vissen aan je tenen knagen. leuke ervaring! We zijn van Bangkok helemaal naar Kanchanaburi gereden waar we \'The bridge over the Riverkwai\' hebben bezocht. En hebben geslapen op drijvende hutjes op het water, geen elektrische tijd en je douche was de rivier. Na dit uitstapje zijn we terug naar Bangkok gegaan en vanuit daar dus met de nachttrein naar Changmai gereden. Heel toevallig ontmoette ik in de trein twee jongens uit mijn woonplaats, die heel toevallig net als ik ook gitaar speelde. Mijn geluk kon niet meer op en heb de halvetreinreis muziek gemaakt. Vroeg in de ochtend aangekomen in Changmai zijn we gelijk richting hotel gegaan. Changmai is een echte Hippiestad met vele tempels, gelukkig ook een stuk rustiger dan Bangkok. We hebben deze prachtige tempels per fiets bezocht wat een hele ervaring is. Erg gelden hier duidelijk totaal andere regels, teminste sprake van regels was er eigenlijk niet. Al het verkeer gaat kriskras door elkaar heen, en als fietser rijd je aan de linkerkant..dit was behoorlijk wennen dus. Aangekomen bij de tempels heerst een geliefelijke sfeer en rust, ik kom tot adem in vergelijking tot de stad. We hebben een gesprek gehad met een monnik, die alles over zn leven en levensstijl heeft verteld aan ons, erg interressant!. Ook hebben we in Changmai de nachtbazar bezocht, wat natuurlijk wij vrouwen helemaal het einden vinden. Meterslange straten met overal kraampjes met kleding, sieraden, tassen, schoenen en noem het maar op. Ondanks Thailand in vergelijking met Nederland erg goedkoop is,heb ik toch veel uitgegeven. Dag 3 zou een hele heftige gaan worden, de rugzakken staan klaar en de koffers blijven in het hotel. De trekkingstoch van 4 dagen door de jungle gaat beginnen. Van te voren had ik geen idee wat mij te wachten stond.. we hebben het ontzettend zwaar gehad, in een temperatuur van 40 gr, 8 uur lopen per dag, en slapen op de grond..maar ondanks deze ellende was het een prachtige tocht, nergens anders ter wereld was de natuur zo mooi als hier. Geen pad was uitgestippeld en geen toerist te bekennen, zeker weten een \'thing to do\' in Thailand. De laatste dag van de tocht is in gegaan, na het zien van inmens grote slangen, spinnen, torren, bloedzuigers en alle enge insecten die je maar verzinnen kunt..kon ik de laatste dag ook nog wel aan. Gelukkig waren het niet mijn voeten die de laatste bergen moest beklimmen, maar zat ik op de rug van een olifant. Supergave ervaring zo in \'the middle of nowhere\'. Eindelijk kwamen we uit op een bewandelbaar voetgangerspad, wat ons leidde naar een schooltje. We hebben gespeeld met de kinderen en vele foto\'s gemaakt. Het einde van onze jungletocht kwam in zicht, onze laatste rit naar de jeeps toe ging over het water. Per vlot werden we vervoerd naar de eindbestemming. Deze rit was toch wel het hoogtepunt van de reis!

Verder hebben we de oudste stad van Thailand bezocht, waar het oude paleis te zien is. Leuk voor 1 middag, maar verder erg verlaten. Hier hebben we afscheid genomen van onze reisgenoten en zijn we met het gezin verder gegaan richting de grens van Vietnam. Ook hier stond ons weer een jungletocht te bezoeken. Ik zal maar eerlijk zijn, dit vond ik echt VERSCHRIKKELIJK. Ik ben van 08.00 tot 18.00 bezig geweest om bloedzuigers van mn lichaam te slaan, ik heb totaal niet kunnen genieten van de wonderschone natuur..gelukkig bestaan er fotocamera\'s! Vanuit deze plek zijn we met de boot over zee gegaan richting het toeristeneiland Koh Samai. Na wat dagen relaxen en bruin bakken aan het strand komen we aan het einde van een geweldig laatse gezinsvakantie!

Zeker een land waar ik nog eens terug naar toe wil!, maar dan met een rugzak op!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!